כזכור לכם, השבוע דלפה תמונה חדשה של ביונסה, שלא נראתה עוד מעולם, שהתגלתה בהמשך בתור שער למגזין GQ. במהלך השבוע, דלפו עוד ועוד תמונות מתוך הצילומים שלה למגזין. היא הוכתרה כ'אישה הסקסית ביותר של המאה ה-21' על ידי המגזין. לכבוד התואר הנ"ל, היא הסכימה להתראיין למגזין GQ ובתוך הראיון היא סיפרה לנו פרטים על האלבום, ספויילרים מתוך הסרט, הילדות שלה ודעותייה הפמיניסטיות. הראיון המתורגם בהמשך...
ביונסה מוכנה לכבוש אתכם עכשיו. בכיסא שבו היא יושבת, בשולחן הישיבות במשרד במנהטן שבו אנחנו מראיינים אותה, היא זורחת, עם החיוך המושלם ועור הקפה העדין שלה שזורח מתחת לשיערה הבלונדיני.
כולנו כאן לדבר על הקאמבק של ביונסה לאחר הלידה (בלו אייבי, הבת שלה ושל ג'יי-זי, בת השנה). בחודש פברואר, שבועיים לאחר שהיא תופיע במחצית משחק הסופרבול, היא תחשוף לעולם את הסרט הדוקומנטרי שלה בערוץ HBO - שהוא יותר סרט אוטוביוגרפי מאשר דוקומנטרי - על עצמה ועל המשפחה. את הסרט היא מימנה, ביימה, הפיקה ומככבת בו. בכל זאת, זאתי אישה שמכרה 75 מיליון אלבומים, רק חתמה על עסקה בשווי 50 מיליון דולר עם פפסי (פנייה המדהימות יופיעו על פחיות סודה), יוצאת לסיבוב הופעות עולמי על מנת לשווק את אלבום הסולו החמישי שלה, שעוד לא נמסר שמו, שיוצא בחודש אפריל. מי לא היה רוצה לדעת איך היא עובדת?
"עבדתי כל-כך קשה במהלך ילדותי על מנת להגיע לאן שאני נמצאת בו כרגע. כרגע אני בת 31, אני יכולה לעשות מה שאני רוצה," היא אומרת. "השגתי את זה. אני מרגישה מאושרת במקום הזה. אבל הקרבתי המון דברים בשביל להגיע לאן שאני היום ואני כנראה עבדתי הרבה יותר קשה מכל אחד שאני מכירה, לפחות בתעשיית המוזיקה. פשוט הייתי צריכה להזכיר לעצמי שאני שווה את זה."
כל פעם שהיא רוצה להזכיר לעצמה את כל העבודה שהיא עושה, או לפחות כל מה שהיא עברה בחייה - היא פשוט יורדת למסדרון המשרד שלה. שמה, מול חדר הישיבות שלה שבו אנחנו מראיינים אותה, יש חדר בו יש את "הארכיון הרשמי של ביונסה." בתוך החדר ישנן תמונות של התמונות הראשונות של הדסטיניז צ'ילד; תיעוד של כל ראיון שהיא עשתה אי פעם; כל וידיאו של הופעה שהיא אי פעם עשתה; כל יומן שבו היא כתבה על מהלכי ההקלטות של השירים שלה.
היא אומרת לעצמה בקטע מתוך הסרט, כשהיא מסתכלת ישירות אל תוך המצלמה: "אם את מפחדת, תפחדי, הרשי לזה לקרות, שחררי את זה, תעברי את זה. אני חושבת שאני צריכה ללכת לשמוע את 'Make Love To Me' (1+1) ולהיות קצת עם בעלי."
הארכיון של ביונסה כולל אלפי שעות של קטעים פרטיים, מלוקטים על ידי "במאי ויזואלי" אשר ביונסה שוכרת, שמצלם למעשה כל רגע שלה - מעל 16 שעות ביום, משנת 2005. בסרטון שבו אנו צופים, שיערה של ביונסה, למטה, עם פוני, בלי פוני. עם איפור, ללא איפור; רואים שהיא מזיזה את התחת המפורסם שלה על הבמה, רובצת בחדר ההלבשה שלה, שרה את השיר "Yellow" של קולדפליי לג'יי-זי בארוחת ערב אינטימית ומתגלגלת במיטתה עם עיניים אדומות.
החדר הזה, שהיא קוראת לו "הארכיון המשוגע שלה", היא מסבירה איך הוא עוזר לה. "אני כל הזמן יכולה לומר, 'אני רוצה את הכתיבה ההיא שעשיתי עבור GQ,' ואני יכולה למצוא אותה." בגלל שהחדר שבו היא יושבת מצוייד במצלמה ומיקרופון שמצלמים לא רק את ההתבטאות שלה, אלא גם את של המראיין, היא בהחלט יכולה למצוא את הכתבה ללא בעיה. אלו החוקים לראיון עם ביונסה: לפני שאתה בא להיפגש איתה, אתה קודם חייב להסכים 'לחיות' לעד בארכיון שלה.
שהיא בסיבוב הופעות, כל לילה היא הולכת לחדר המלון שלה עם DVD של ההופעה שהיא הופיעה בה באותו הלילה. לפני שהיא הולכת לישון, היא צופת בהופעה שהיא עשתה הרגע, מבקרת את עצמה, את רקדנייה ואת הצלמים. בוקר אחרי, כל אחד מקבל דף של הערות לשיפור.
"אחת הסיבות שאני מתחברת לסופרבול היא שאני מרגישה שאני עושה את ההופעות שלי כמו ספורטאית," היא אומרת. "האם אתם יודעים שהם יושבים [שחקני הפוטבול], צופים במשחק ולומדים מהטעויות שהם עושים? זה איך שאני מתייחסת לזה. אני יושבת וצופה בהופעות שלי ואני חולמת שהייתי מצליחה להנות מהם, אבל פתאום אני רואה שהאורות איחרו. פתאום מסתכלת על השיער שלי וחושבת, 'אוי אלוהים, התסרוקת הזאתי לא נראת טוב.' או מבחינה במשהו ואומרת לעצמי, 'עדיף שלא אעשה את הדבר הזה עוד לעולם.' אני מנסה לעשות הכל על הצד הטוב ביותר. אני רוצה לגדול, אני תמיד צמאה לעוד מידע."
סולאנג', האחות הקטנה של ביונסה (שמצליחה להתפרסם יותר ויותר בזכות עצמה), מספרת שהיא תמיד הייתה ככה: "יש לי כל-כך הרבה זכרונות בהם היא הייתה מתאמנת בחדר שלה. אני זוכרת משהו ספציפי, שהיא [ביונסה] הייתה שרה שורה מתוך שיר ועושה אותה שוב ושוב עד שזה נשמע מושלם. בגיל 10, שכולן היו אומרות, 'טוב, אנחנו עייפות, בואו ניקח הפסקה,' היא רצתה להמשיך כדי לחדד את זה ולעשות דברים על הצד הטוב ביותר."
קשה להאמין, בגלל כל מה שקורה עם ביונסה, אבל בתור ילדה היא הייתה מאוד ביישנית. היא אומרת שסשה פירס, האלטר אגו שלה, הומצאה בקליפ הראשון בקריירת הסולו שלה ("Crazy In Love", 2003) על מנת להיפטר מהתכונה הזאתי ולקבל את התכונות החזקות של סשה פירס.
הדבר שהפך אותך לפירסית במיוחד היה ההגנה על אחותה הקטנה. סולאנג' מספרת איך ביונסה הייתה מגנה עלייה כשהן היו נערות. "אני אפילו לא יכולה לספור את הפעמים שביונסה איימה על ילדים שלא יציקו לי בחטיבת הביניים," היא מספרת וצוחקת. היא מספרת בנוסף, שהיא השתמשה בזה גם בעבודתה כדי לחזק את האומץ שלה וכדי 'לתדלק' את העבודה שלה. "אהבתי שאנשים הכעיסו אותי," ביונסה אומרת בדוקומנטרי, בעודה נזכרת בילדותה בטקסס. "כאילו, הייתי אומרת לאנשים, 'בבקשה תעצבנו אותי לפני ההופעה," על מנת לשפר אותה ולתת הופעה חזקה מתמיד כמו שרק ביונסה יודעת.
"אתם יודעים, שיווין זה מיתוס, ומשום מה, כולם מסכימים עם העובדה שנשים מרוויחות פחות כסף ממה שגברים מרוויחים. אני לא מבינה את זה. למה אנחנו אלו שצריכות 'לשבת במושב האחורי'?" היא אומרת בסרט, שמתחיל בשנת 2011 בהחלטה שלה לסיים את הקשרים העסקיים עם אביה. "אני באמת מאמינה שנשים צריכות להיות עצמאיות מבחינה כלכלית ולא לאחד את הנכסים שלהן עם בן זוגן. בואו נודה בזה, הכסף נותן לגברים את המחשבה שהם השולטים. זה נותן לגברים את הכוח לפרש מה זה ערך, מה זה סקסי ומה זה נשים. זה מגוחך."
עכשיו היא אומרת, "אתם יודעים, שכתבתי שירים לדסטיניז צ'ילד, הייתי צעירה ולקחת שליטה כזאתי הייתה דבר ממש גדול. חברת התקליטים לא תיארו באותו הזמן שאנחנו הולכות להיות כל-כך מצליחות, אז הם נתנו לנו את כל השליטה ופשוט התרגלתי לזה. זוהי המטרה בחיי, להוות דוגמה. אני מקווה שאני מצליחה לעשות זאת וזה יהווה השראה עבור עוד אנשים שצופים בי."
"אני עכשיו יודעת עד כמה אני משפיעה," היא אומרת. "אני הרבה יותר משפיעה ממה שאני אפילו יכולה לעכל ולהבין."
אבל רגע, מה עם האלבום?
ביונסה סיפרה קצת על מה שמצפה לנו באלבום, שלו היא הקליטה כמעט 50 שירים
על שיתופי הפעולה שלה: "עבדתי עם פארל ויליאמס, טימבלנד, ג'סטין טימברלייק ודה-דרים. כולנו התחלנו בשנות ה'90, שהR&B היה הז'אנר הכי מרכזי וחשוב, זה מה שאנחנו די רוצים להחזיר כרגע: ההרגשה ההיא שהמוזיקה נתנה לנו."
על כתיבת השירים: "ההתרגלתי להתחיל עם המילים ואז לחפש רצועות - לפעמים זה היה משהו שהיה בראשי, שפשוט נתתי לו לבוא עם הלחן. כרגע, אני כותבת עם כותבים אחרים. זה מתחיל עם שם השיר או הקונספט של מה שאני מנסה להעביר ואז אני הולכת ומנסה לשיר את הרעיון שלי. לאחר מכן, אנחנו עובדים על איך לשלב את שני הרעיונות."
על ההשפעות באלבום: "R&B לרוב. תמיד יש לי את השפעות הרוק/סול של פרינס. יש טיפה השראה מD'Angelo, טיפה דוו-וופ של שנות ה-'60 (סגנון R&B), ארת'ה פרנקלין ודיאנה רוס."
על ההשראות שלה לאלבום: "אפילו הדבר הטיפשי ביותר שאתם שומעים ברדיו, מגיע משהו עמוק יותר ממה שאתם חושבים. 'Bootylicious' זה ביטוי טיפשי ומצחיק, אבל הוא בא מתוך זה שאנשים אמרו שהשמנו (הדסטיניז צ'ילד). אמרו שהשמנתי ואני אמרתי, אני בחורה דרומית (היא באה מטקסס), ככה הבחורות הדרומיות.' המוטיבציה שלי היא תמיד לבטא משהו, להבליג או לצחוק ולשמוח מדברים."
*יש לציין שישנם חלקים שדילגנו עליהם. את הנושאים החשובים ביותר צירפנו לכתבה, לא דילגנו על אף פיסת מידע חשובה.
לחצו כאן לאלבום התמונות המלא.
ביונסה מוכנה לכבוש אתכם עכשיו. בכיסא שבו היא יושבת, בשולחן הישיבות במשרד במנהטן שבו אנחנו מראיינים אותה, היא זורחת, עם החיוך המושלם ועור הקפה העדין שלה שזורח מתחת לשיערה הבלונדיני.
כולנו כאן לדבר על הקאמבק של ביונסה לאחר הלידה (בלו אייבי, הבת שלה ושל ג'יי-זי, בת השנה). בחודש פברואר, שבועיים לאחר שהיא תופיע במחצית משחק הסופרבול, היא תחשוף לעולם את הסרט הדוקומנטרי שלה בערוץ HBO - שהוא יותר סרט אוטוביוגרפי מאשר דוקומנטרי - על עצמה ועל המשפחה. את הסרט היא מימנה, ביימה, הפיקה ומככבת בו. בכל זאת, זאתי אישה שמכרה 75 מיליון אלבומים, רק חתמה על עסקה בשווי 50 מיליון דולר עם פפסי (פנייה המדהימות יופיעו על פחיות סודה), יוצאת לסיבוב הופעות עולמי על מנת לשווק את אלבום הסולו החמישי שלה, שעוד לא נמסר שמו, שיוצא בחודש אפריל. מי לא היה רוצה לדעת איך היא עובדת?
כל פעם שהיא רוצה להזכיר לעצמה את כל העבודה שהיא עושה, או לפחות כל מה שהיא עברה בחייה - היא פשוט יורדת למסדרון המשרד שלה. שמה, מול חדר הישיבות שלה שבו אנחנו מראיינים אותה, יש חדר בו יש את "הארכיון הרשמי של ביונסה." בתוך החדר ישנן תמונות של התמונות הראשונות של הדסטיניז צ'ילד; תיעוד של כל ראיון שהיא עשתה אי פעם; כל וידיאו של הופעה שהיא אי פעם עשתה; כל יומן שבו היא כתבה על מהלכי ההקלטות של השירים שלה.
היא אומרת לעצמה בקטע מתוך הסרט, כשהיא מסתכלת ישירות אל תוך המצלמה: "אם את מפחדת, תפחדי, הרשי לזה לקרות, שחררי את זה, תעברי את זה. אני חושבת שאני צריכה ללכת לשמוע את 'Make Love To Me' (1+1) ולהיות קצת עם בעלי."
החדר הזה, שהיא קוראת לו "הארכיון המשוגע שלה", היא מסבירה איך הוא עוזר לה. "אני כל הזמן יכולה לומר, 'אני רוצה את הכתיבה ההיא שעשיתי עבור GQ,' ואני יכולה למצוא אותה." בגלל שהחדר שבו היא יושבת מצוייד במצלמה ומיקרופון שמצלמים לא רק את ההתבטאות שלה, אלא גם את של המראיין, היא בהחלט יכולה למצוא את הכתבה ללא בעיה. אלו החוקים לראיון עם ביונסה: לפני שאתה בא להיפגש איתה, אתה קודם חייב להסכים 'לחיות' לעד בארכיון שלה.
שהיא בסיבוב הופעות, כל לילה היא הולכת לחדר המלון שלה עם DVD של ההופעה שהיא הופיעה בה באותו הלילה. לפני שהיא הולכת לישון, היא צופת בהופעה שהיא עשתה הרגע, מבקרת את עצמה, את רקדנייה ואת הצלמים. בוקר אחרי, כל אחד מקבל דף של הערות לשיפור.
"אחת הסיבות שאני מתחברת לסופרבול היא שאני מרגישה שאני עושה את ההופעות שלי כמו ספורטאית," היא אומרת. "האם אתם יודעים שהם יושבים [שחקני הפוטבול], צופים במשחק ולומדים מהטעויות שהם עושים? זה איך שאני מתייחסת לזה. אני יושבת וצופה בהופעות שלי ואני חולמת שהייתי מצליחה להנות מהם, אבל פתאום אני רואה שהאורות איחרו. פתאום מסתכלת על השיער שלי וחושבת, 'אוי אלוהים, התסרוקת הזאתי לא נראת טוב.' או מבחינה במשהו ואומרת לעצמי, 'עדיף שלא אעשה את הדבר הזה עוד לעולם.' אני מנסה לעשות הכל על הצד הטוב ביותר. אני רוצה לגדול, אני תמיד צמאה לעוד מידע."
סולאנג', האחות הקטנה של ביונסה (שמצליחה להתפרסם יותר ויותר בזכות עצמה), מספרת שהיא תמיד הייתה ככה: "יש לי כל-כך הרבה זכרונות בהם היא הייתה מתאמנת בחדר שלה. אני זוכרת משהו ספציפי, שהיא [ביונסה] הייתה שרה שורה מתוך שיר ועושה אותה שוב ושוב עד שזה נשמע מושלם. בגיל 10, שכולן היו אומרות, 'טוב, אנחנו עייפות, בואו ניקח הפסקה,' היא רצתה להמשיך כדי לחדד את זה ולעשות דברים על הצד הטוב ביותר."
קשה להאמין, בגלל כל מה שקורה עם ביונסה, אבל בתור ילדה היא הייתה מאוד ביישנית. היא אומרת שסשה פירס, האלטר אגו שלה, הומצאה בקליפ הראשון בקריירת הסולו שלה ("Crazy In Love", 2003) על מנת להיפטר מהתכונה הזאתי ולקבל את התכונות החזקות של סשה פירס.
הדבר שהפך אותך לפירסית במיוחד היה ההגנה על אחותה הקטנה. סולאנג' מספרת איך ביונסה הייתה מגנה עלייה כשהן היו נערות. "אני אפילו לא יכולה לספור את הפעמים שביונסה איימה על ילדים שלא יציקו לי בחטיבת הביניים," היא מספרת וצוחקת. היא מספרת בנוסף, שהיא השתמשה בזה גם בעבודתה כדי לחזק את האומץ שלה וכדי 'לתדלק' את העבודה שלה. "אהבתי שאנשים הכעיסו אותי," ביונסה אומרת בדוקומנטרי, בעודה נזכרת בילדותה בטקסס. "כאילו, הייתי אומרת לאנשים, 'בבקשה תעצבנו אותי לפני ההופעה," על מנת לשפר אותה ולתת הופעה חזקה מתמיד כמו שרק ביונסה יודעת.
"אתם יודעים, שיווין זה מיתוס, ומשום מה, כולם מסכימים עם העובדה שנשים מרוויחות פחות כסף ממה שגברים מרוויחים. אני לא מבינה את זה. למה אנחנו אלו שצריכות 'לשבת במושב האחורי'?" היא אומרת בסרט, שמתחיל בשנת 2011 בהחלטה שלה לסיים את הקשרים העסקיים עם אביה. "אני באמת מאמינה שנשים צריכות להיות עצמאיות מבחינה כלכלית ולא לאחד את הנכסים שלהן עם בן זוגן. בואו נודה בזה, הכסף נותן לגברים את המחשבה שהם השולטים. זה נותן לגברים את הכוח לפרש מה זה ערך, מה זה סקסי ומה זה נשים. זה מגוחך."
עכשיו היא אומרת, "אתם יודעים, שכתבתי שירים לדסטיניז צ'ילד, הייתי צעירה ולקחת שליטה כזאתי הייתה דבר ממש גדול. חברת התקליטים לא תיארו באותו הזמן שאנחנו הולכות להיות כל-כך מצליחות, אז הם נתנו לנו את כל השליטה ופשוט התרגלתי לזה. זוהי המטרה בחיי, להוות דוגמה. אני מקווה שאני מצליחה לעשות זאת וזה יהווה השראה עבור עוד אנשים שצופים בי."
"אני עכשיו יודעת עד כמה אני משפיעה," היא אומרת. "אני הרבה יותר משפיעה ממה שאני אפילו יכולה לעכל ולהבין."
אבל רגע, מה עם האלבום?
ביונסה סיפרה קצת על מה שמצפה לנו באלבום, שלו היא הקליטה כמעט 50 שירים
על שיתופי הפעולה שלה: "עבדתי עם פארל ויליאמס, טימבלנד, ג'סטין טימברלייק ודה-דרים. כולנו התחלנו בשנות ה'90, שהR&B היה הז'אנר הכי מרכזי וחשוב, זה מה שאנחנו די רוצים להחזיר כרגע: ההרגשה ההיא שהמוזיקה נתנה לנו."
על כתיבת השירים: "ההתרגלתי להתחיל עם המילים ואז לחפש רצועות - לפעמים זה היה משהו שהיה בראשי, שפשוט נתתי לו לבוא עם הלחן. כרגע, אני כותבת עם כותבים אחרים. זה מתחיל עם שם השיר או הקונספט של מה שאני מנסה להעביר ואז אני הולכת ומנסה לשיר את הרעיון שלי. לאחר מכן, אנחנו עובדים על איך לשלב את שני הרעיונות."
על ההשפעות באלבום: "R&B לרוב. תמיד יש לי את השפעות הרוק/סול של פרינס. יש טיפה השראה מD'Angelo, טיפה דוו-וופ של שנות ה-'60 (סגנון R&B), ארת'ה פרנקלין ודיאנה רוס."
על ההשראות שלה לאלבום: "אפילו הדבר הטיפשי ביותר שאתם שומעים ברדיו, מגיע משהו עמוק יותר ממה שאתם חושבים. 'Bootylicious' זה ביטוי טיפשי ומצחיק, אבל הוא בא מתוך זה שאנשים אמרו שהשמנו (הדסטיניז צ'ילד). אמרו שהשמנתי ואני אמרתי, אני בחורה דרומית (היא באה מטקסס), ככה הבחורות הדרומיות.' המוטיבציה שלי היא תמיד לבטא משהו, להבליג או לצחוק ולשמוח מדברים."
*יש לציין שישנם חלקים שדילגנו עליהם. את הנושאים החשובים ביותר צירפנו לכתבה, לא דילגנו על אף פיסת מידע חשובה.
לחצו כאן לאלבום התמונות המלא.
6 תגובות:
עולם שלייי !!
גדולים! תודה על התרגום
אני מתתתתתתתתתתת כפרה עליה חיים שלי
תודה על התירגום אתם גדולים!
ייייא אני מחכה לזה !! חיימשלי האישה הזאת
אין עליכם האתר הכי טוב שיש !!
דיייי זה כבר לא יכול להיות ! חייב להביא אותה לישראל כברררררר !!!!!
איך אני מחכה יואו!!!1
הוסף רשומת תגובה